Készül a zászlónk 1. rész – Fordított lábemelések

Szerző: | jún 15, 2017 | Gimasztika - Saját Testsúly

Érdemes az alapokkal is foglalkozni!

Mindig is olyan voltam, aki szereti tudni, hogy mit miért csinálunk, amikor felépítünk egy erőgyakorlatot, illetve hogy az adott gyakorlat mire is való. Nincs ez másként a zászlóval sem. Még nem tudok zászlózni, de mivel egyrészt nem kedvelem a sérüléseket, másrészt pedig nem akarok később elakadni valamilyen hiányosság miatt, ezért ezt az elemet is az alapoktól kezdve építem fel. Ebben nagyrészt Ido Portal és a Gymnastic Bodies van segítségemre.

Mielőtt Te is elkezdenéd magát zászlót gyakorolni, jó ha felkészíted rá a törzsed és csípőd izomzatát.

Tudom, mindig erről papolok: a felkészítésről és állandóan készülök valamire :)))….de ez ilyen, és az eddigi tapasztalataim azt bizonyítják, hogy szükség van sok látszólag egyszerű és kevésbé látványosnak tűnő gyakorlatokra. Szinte minden komolyabb tornaelem igényel egyfajta felkészítést. A kézállásnál a legtöbben nem is gondolják alapból, hogy a csukló erősítése mennyire fontos. Persze nem mondom, hogy lehetetlen ezek nélkül, biztosan sokaknak sikerül úgy is, de én egy profi zászlót szeretnék majd! 🙂

Domináns területek a zászlónál – vagyis ezért van szükséged a fordított lábemelésre

A zászlónál a csípőfeszítő (farizom és “hamstring” – hátsó comb), gerincfeszítő, illetve a ferde hasizmok kapnak elég nagy terhelést, ezért a felkészítő gyakorlatok is ezeket a területeket célozzák meg. Mindezt különféle módon és nehézségi szinten. A mobilitás esetén kulcsszerepet kapnak a gerincmobilizáló gyakorlatok. Pl. ilyen a falhullám, vagy különféle törzskörzések.

Ajánlott alapgyakorlatok zászlóhoz:

Nehézségi sorrendben megtalálod itt a főbb felkészítő gyakorlatokat. Ha neked is fontos a sérülésmentesség, akkor haladj végig ezeken a progressziókon. A szettek és ismétlések itt a mesterlépést jelentik, ezeket szépen fokozatosan kell felépítened.

  1. Superman tartás – 4×60 mp
  2. Hashinta (hinta Superman pózban) – 4×60 ismétlés
  3. Hiperhajlítások – 5×15 ismétlés
  4. Felgördülés zsámolyon – 5×10 ismétlés
  5. Fordított lábemelések zsámolyon – 5×10 ismétlés
  6. Fordított lábemelések bordásfalon – 5×5 ismétlés. Erről tettem fel most a videót!

És igen működik! 🙂

Nagyon jól fel van ám építve ez a progresszió! Kezd az alapokkal Te is, és nem érdemes sietni, az csak sérüléssel jár.

Próbáld ki bármelyik edzésünk most 1.000 Ft-ért

Regisztrálj az óranrend felületén majd jelentkezz be és csináljuk!

Tovább az Órarend-hez! ==>>>

 

Témák

Jelentkezz be most és próbáld a ki az edzést 1.000 Ft-ért!

Kattints a "Bejelentkezés" gombra, majd regisztráld magad az órarend felületén. Ezután lépj be és jelentkezz az órára!

Témák

LombGym

E-mail cím: info@szinkrongym.hu
Telefonszám: +36 20 9388539
Cím: 1139, Budapest, Lomb utca 34

Copyright© 2017 SzinkronGym
Jogi nyilatkozat | Adatkezelési tájékoztató | Impresszum |  Sütik kezelése | ÁSZF

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013 Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.

Pin It on Pinterest

Share This

Oszd meg a cikket, ha tetszett! :)

Ha hasznosnak találtad, akkor ne tartsd titokban. Oszd meg a cikkünk másokkal is!