Mini mozgásfesztivál

Szerző: | ápr 3, 2018 | BalatonFirst - Az edzőtábor | 0 hozzászólás

Kettlebell táborként indult….

A BalatonFirst anno kizárólag kettlebell edzőtábornak indult, de időközben rájöttünk arra, hogy ez a 4 nap remek alkalom arra, hogy kicsit másféle mozgásokat is kipróbálj.

A fő célunk az lett, hogy kilépj az unalmas szettek és ismétlések világából és másképp is mozgasd a tested, mint ahogy azt az addig megszokott edzéseiden is tetted. Ha úgy tetszik ez a tábor egyfajta komfort zóna tágítás is….és mi mástól fejlődnél ha nem ettől.

Éppen ezért idén is rengeteg jó programmal készülünk, amikből be is mutatok párat:

MozgásTÉR – Mozgásjátékok

Szerintünk az emberi mozgás nem csak arra hivatott, hogy a szetteket és ismétléseket végezze. Természetesen ezeknek is megvan a maga helye és nagyon fontosak, főleg ha az alapok lerakásáról van szó.

A MozgásTÉR program sokat merít Ido Portal mozgásrendszeréből. A lényege, hogy komplex mozgásokat is végezz, használva azt az erőszintet, amit az eddigi edzéseiden megszereztél.

Többnyire olyan improvizatív mozgásjátékokat és feladatokat fogunk csinálni, ahol kicsit szabadjára engedheted a kreativitásod és kipróbálhatsz sokféle mozgást.

Mielőtt kétségbe esnél, hogy “úristen de, hogy kell ezt csinálnom?!”, ne aggódj, az improvizáció irányított, ami annyit tesz, hogy vannak bizonyos szabályok. Ezeket aszerint határozzuk meg, hogy mit akarunk elérni, mi a játék célja. Ilyenek például

  • erőfejlesztés nem megszokott ízületi mozgástartományokban
  • mozgékonyság és mobilitás fejlesztés – pl. gerincet célzó
  • reakció és egyensúly fejlesztő játékok
  • akrobatikus jellegű munka

Maga a játék és az, hogy a szabadban, mezítláb a természetes talajon mozogsz, megadja azt a Flow élményt, amivel sokkal könnyebben képes vagy tanulni és fejlődni. Nem mellékes, hogy a mezítláb mozgás igen jó hatással van a gerincedre nézve, mivel olyan izmokat is életre tudsz kelteni, amiket egy merev szerkezetű cipőben aligha tudnál.

A Flow során pedig el tudsz merülni abban, amit csinálsz, csak az adott tevékenységre fókuszálsz, és közben örömmel töltődsz fel. Mi másra lenne szükséged egy hosszú hétvégén?

A feladatok másik előnye a célorientáltság, ami sokkal több fejlődést tesz lehetővé, mintha csak megcsináltál volna pár szettett és ismétlést.

Ezek a feladatok egyébként alaposan próbára teszik a mozgásod, és a tested minden porcikáját képesek megmozgatni.

Egy rövid játék tavalyról. A feladat célja, hogy maradj kapcsolatban a partnered tenyerével. A földre nem érhet egyik karod sem.

Ízületi felkészítés

Minden táborban sokat foglalkozunk az ízületi felkészítéssel. Ezek olyan protokollok, amik a legtöbb ember edzéséből kimaradnak. A céljuk, hogy felkészítsék az ízületeidet a nagyobb terhelésre.

Tavaly kifejezetten a gerinccel foglalkoztunk és idén is ez lesz a központi téma, mivel a gerinc az emberi mozgás legfontosabb szervezője! Ezeket a protokollokat egyébként a tábor után otthon is tudod majd alkalmazni, és komplett programmal tudsz távozni.

Tacfit

Ez egy összetett több pilléren álló mozgásrendszer.

Az egyik ilyen pillére a Flowfit, ahol ismét a Flow érzéssel ismerkedhetsz meg. Ebben olyan mozgás koreográfiákra tanítunk meg, amik nagyon szépen fejlesztik a mozgékonyságod és az erőd.

A másik pillére az maga a Tacfit, ami kicsit pörgősebb és elfáradósabb program. Itt inkább az állóképességed, mintsem az erőd tesszük próbára. Az edzés pulzus kontroll mellett zajlik, és nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minél gyorsabban tudjál regenerálódni a következő szett előtt.

Többnyire ez egy köredzés jellegű program, ahol általában időre dolgozunk és többféle eszközt használunk. Maga az edzésblokk nem hosszú (kb. 20 perc), amit megelőz egy kicsivel hosszabb betanítás és gyakorlás.

A gyakorlatsort úgy raktjuk össze, hogy a teljes testet megmozgassa és természetesen valamilyen szinten illeszkedjen a tábor fő tematikájába!

….és persze lesz kettlebell!

Ez nem maradhat el, hiszen bellezni mindenki szeret, szóval természetesen súlyzózni és erősíteni is fogunk, sőt mitöbb, minden nap vár rád egy kis újdonság ezen a téren!

Az eddigi tapaszatalataink szerint a törzs izmainak megfelelő bevonása egy-egy gyakorlatba nem egyszerű feladat és a legtöbb tanítványunk számára nehézséget okoz.

Idén sok-sok olyan gyakorlatot fogunk csinálni, ami segít abban, hogy még jobban megérezd mit kell csinálnod egy-egy gyakorlat elvégzése során. Tipikusan ilyenek az olyan gyakorlat variációk, ahol a súly talpa felfelé néz vagy különböző cipelések, helyben séták súllyal stb. Szóval rengeteg ilyenre számíthatsz.

Flexible Steel – Hajlékonyság fejlesztése

Mindenkit foglalkoztat a nyújtás és a legtöbben szeretnének hajlékonyabbak lenni. Ez egy különleges program lesz, ahol működő és hatékony módszereket mutatunk be a hajlékonyságod fejlesztésére.

Sajnos nem relaxálni fogunk, hiszen az igazi nyújtás valójában erőfejlesztés.

Ha most meglepődtél, akkor gyorsan meg is magyarázom, hogy miért: az idegrendszered csak akkor enged egy mozgástartományt használni, ha elég erős vagy ahhoz, hogy abba belemenj. Ellenkező esetben az agyad letiltja a mozgást, hiszen ha az izomzat nem elég erős, akkor akár el is szakadhat.

Szóval ez egy védekező reakció és ebben a programban arról lesz szó, hogyan tudsz erősíteni a mozgástartomány határán és hogyan játszhatod ki biztonságosan a szervezetnek ezt a védekező reakcióját.

Ha megtetszettek a programok és többet szeretnél a táborról megtudni, akkor kattints a lenti gombra, ahol minden részletet megismerhetsz.

Szabad helyünk van még az 50-ből!

Ilyen volt a tábor az elmúlt években:

Kövesd az esményeket Facebook-on:

E-mail cím: info@szinkrongym.hu
Telefonszám: +36 20 9388539
Cím: 1139, Budapest, Lomb utca 34

Copyright© 2017 SzinkronGym
Jogi nyilatkozat | Adatkezelési tájékoztató | Impresszum |  Sütik kezelése | ÁSZF

Pin It on Pinterest

Share This

Oszd meg a cikket, ha tetszett! :)

Ha hasznosnak találtad, akkor ne tartsd titokban. Oszd meg a cikkünk másokkal is!